FAST FRAKT 79,- / RASK LEVERING

Reklamasjon og retur

REKLAMASJON & RETUR

Retur og angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting  Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger returskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje.

Ved retur fyller du ut angrerettskjema som var vedlagt din bestilling og returnerer sammen med varen(e). Vedlagt din bestilling finner du en ferdig utfylt returlapp som du fester godt synlig utenpå returpakken. Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted. NB! Merk at pakken ikke kan sendes med Postnord eller andre transporterer. Dersom du velger en annen forendelsesmetode og/eller ikke bruker vedlagte returlapp, må du selv dekke hele returkostnaden.

Retur ved Lokal Leveranse Ønsker du å returnere en vare du har bestilt ved Lokal Leveranse (Bergen Kommune), kan du komme innom og bytte varen i butikken. Dersom du ikke har mulighet til det, ta kontkat på 56 13 72 00, så sender vi deg returskjema.

Portokostnader ved retur Ved bruk av den ferdig utfylte returlappen som følger med pakken din, trekkes du kun 49,- i portokostnad ved retur. Du blir ikke belastet for porto ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen du ønsker på lager. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.

NB! Dersom det følger gave med på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.

Returadresse:

DAY Bergen AS

Xhibition
Småstrandgaten 3
5014 Bergen / Tlf 55 13 72 00

daybergen@day.dk

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte størrelse, fyller du ut slippen som følger med kvitteringen i pakken din og returnerer varene til oss. Bruk vedlagte returlapp som du fester godt synlig utenpå pakken. Du blir ikke belastet for porto ved bytte av størrelse, med forbehold om at vi har varene på lager. Gi oss gjerne beskjed på daybergen@day.dk så snart du vet at du ønsker å bytte størrelse, slik at vi kan holde av produktet for deg, og gi deg klarsignal for byttet. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.


Du er ansvarlig for pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du bruker vedlagte returlapp ved returer. Hvis du velger å sende pakken med annen forsendelsesmetode, anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt returskjema og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.

Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ikke noe problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Ta kontakt med kunderservice (daybergen@day.dk), slik at vi får holdt av din vare, og returner produktet til oss med vedlagt returskjema. Du vil motta mail fra oss med det samme vi har behandlet din retur og varen er sendt på nytt.

Koster det noe å gjøre en retur?

Ved bruk av den ferdig utfylte returlappen som følger med pakken din, belastes du kun 49,- i portokostnad ved retur. Ved reklamasjoner og bytte av størrelse, blir du ikke belastet for returporto. Dersom du velger å ikke bruke vår returlapp og bruker annen forsendelsesmetode, må du stå for hele returkostnaden selv. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet fram til oss ved bruk av annen forsendelsesmetode. Vi anbefaler derfor at du i slike tilfeller sender returen med sporing for å være forsikret.

Kan jeg returnere en salgsvare? Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Har dere mottatt min retur? Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Når får jeg tilbakebetalingen min? Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen.

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale? Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt returporto (49,-).

Reklamasjon Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.